Binnen de serviceafdeling wordt 2e lijns support verleend aan installatiebedrijven. Deze support wordt verleend bij capaciteitsproblemen en bij complexe problemen. De aanvragen voor ondersteuning worden schriftelijk en telefonisch via servicedesk ontvangen. Er is een applicatie ontwikkeld waarmee vastgelegd kan worden welke aanvragen er zijn, wanneer deze uitgvoerd moeten worden en welke amterialen hierbij nodig zijn. Voor de follow up is naast de planningsmodule ook een monitor ontwikkeld, waarmee de planners en het management exact kunnen volgen welke buitendienstmedewerker waar aan het werk is en wanneer de werkzaamheden afgerond zijn. Bij de communicatie met de servicemonteurs wordt gebruik gemaakt van Citrix, UMTS-dataverkeer en tabloids. Voordeel hiervan is dat de monteur altijd over de actuele data beschikt. Bij de verantwoording van de werkzaamheden geeft een monteur aan wat hij gedaan heeft, hoveel tijd hij hiervoor nodig had en welke materialen hij verbruikt heeft. De materialen die hij verbruikt heeft worden direct uit de voorraad van de servicewagen afgeboekt en, indien noodzakelijk, aangevuld.

Werkzaamheden:
Tijdens dit project heeft Wim leiding gegeven aan het project en meegewerkt als ontwerper waardoor de nieuwe applicatie ontwikkeld werd.
De applicatie is gebouwd is Progress versie 9.1d en is gekoppeld aan BPCS (AS400).